Gnocchi med Merguez ,rødløk,basilikum og sødmefylte små plommetomater, enklere blir det ikke

Noen er kjempeglade i å lage saus i åtte timer, dem om det! Jeg vil på vanlige og uvanlige dager lage mat fra bunnen av som smaker godt på minst mulig tid. Noen ganger er det også innafor med halvfabrikata, bare varen ikke inneholder masse tilsetningsstoffer . Det er virkelig ikke nødvendig å bruke hele kvelden på å lage et smakfullt måltid. I hvertfall ikke hver dag🙈

Endelig får vi kjøpt Merguez på Rema 1000. Jeg har, siden jeg var 11 år fått servert Merguez på mine utallige reiser til søster Bjørg i Montpellier.

«Oversatt fra engelsk-Merguez er en rød, krydret fårekjøtt- eller biffbasert fersk pølse i mat fra Maghrebi. Siden slutten av det tjuende århundre har det også vært populært i Frankrike. Merguez er en pølse laget av ukokt lam, storfekjøtt eller en blanding fylt i et lamm-tarmhus. Wikipedia (engelsk)

Jeg elsker Frankrike og fransk mat. Nord afrikansk mat og er jeg også veldig glad i , ble kjent med det etter at søsteren med familie bodde 2 år i Tunis på slutten av 60-tallet. Italiensk pasta og gnocchi ( uttales njåkki), er også vanskelig og stå imot. Jeg liker godt å blande spesialiteter fra forskjellige land, og det er akkurat det jeg har gjort denne gangen.

Jeg kjøper gnocchi på Coop ( de er billigst og best), og koker de 3 minutter i lettsaltet vann før de siles .

Ingredienser:

  • 1 pakke gnocchi, kokes etter anvisning på pakken
  • 1 pakke Merguez ( 3 pølser)
  • 1 lite beger modne små plommetomater
  • 1/2 rødløk
  • 2 ss olivenolje
  • 1 ss smør
  • Basilikum eller mynte
  • Revet parmesan til servering

Fremgangsmåte:

  • Del opp pølsene i 2 cm store stykker
  • Kutt løken grovt
  • Stek pølser og løk sammen
  • Ha over i en bolle og sett til side
  • Stek avrent gnocchi lysebrunt
  • Tilsett pølser og tomater, la surre 10 min på lav varme
  • Tilsett hakkede urter
  • Server med focaccia, rundstykker og revet parmesan

Velbekomme😊

Legg igjen en kommentar